Krucjata Autor solucji: Jarosław Fliski -------------------------------- Weź DESKĘ, a następnie po drodze do studni DYSK (zostaw przy studni). Wejdź do studni i zabierz MŁOTEK i DRBINKĘ. Wyjdź ze studni i idź po półka znajdujących się na drzewach, aż skończy Ci się droga - wtedy użyj DRABINKI. Wejdź po niej i idź, aż do przerwy w półkach, po drodze zabierając (i używając) HEŁM PŁETWONURKA. Aby załatac przerwę uzyj deski i idź na najwyższe półki. Z domku weź DYNAMIT, a z końca półek MAŁY KLUCZ i zeskocz (lub spadnij - jak wolisz). Gdy już wylądujesz na dole idź w lewo, aż dojdziesz do kacyka. Zostaw koło niego MAŁY KLUCZ i MŁOTEK, po czym wróć do studni i wskocz do wody. Idąc zbierz 2 DUŻE KLUCZE (jeden jest na statku - wejście w dziurze w burcie). Spadnij do dziury za statkiem i idź do zawału z kamieni, po czym usuń go DYNAMITEM. Wróć do pomieszczeni obok i weź UKŁAD SCALONY. Przejdź do oporu w lewo dołem, wyjdź ze studni i udaj się do miejsca z kacykiem - zostaw u niego KLUCZE i SCALAKA. Teraz wróć do miejsca, w którym rozpoczyna się gra i wskocz do wody - znajdziesz się na rejach statku. Ostrożnie po nich chodząc dotrzesz na maszt i weźmiesz MAŁY KLUCZ, po czym znów udaj się dziury przy statku. Idź w lewo aż natrafisz na schody prowadzące w górę (ale nie będące wyjściem ze studni. Wejdź po nich i przetrząśnij wszystkie pomieszczenia - znajdziesz NABOJE i GWOŹDZIE. Teraz możesz wyjść ze studni i wejść do pierwszego domku koło studni. Zostaw (na chwilę) dowolny przedmiot (ale nie NABOJE), podnieś PISTOLET i uzyj NABOI, po czym weź położony przedmiot. I znów droga wiedzie do kacyka, ale teraz użyj na nim PISTOLETU, po czym odłóż go. Zastw też MAŁY KLUCZ, a weź MŁOTEK I DUŻY KLUCZ. Idź naprzód, aż znajdziesz uszkodzony most. Użyj MŁOTKA (pamiętaj by mieć przy sobie GWOŹDZIE). Po przejściu mostu i wejściu po schodach otwórz drzwi DUŻYM KLUCZEM. Teraz wróć się do pierwszego domku na półkach przy drzewach i weź z niego WIOSŁO, a spod studni DYSK. Idź do miejsca, gdzie był kacyk, weź oba MAŁE KLUCZE, a pozostaw WIOSŁO. Idź przez drzwi, które otworzyłeś DUŻYM KLUCZEM i koło JOYSTICKA zostaw DYSK. Idź dalej, przeskocz dziurę i użyj obu młych MAŁYCH KLUCZY. Wróć po WIOSŁO, DUŻY KLUCZ i SCLAKA, a następnie wpadnij do dziury w podłodze (którą 2 razy omijałeś). Zeskocz na sam dół i otwórz jedne z drzwi DUŻYM KLUCZEM i weź znajdujący się tam MAŁY KLUCZ. Wróć do pomieszczenia wyżej i idź w lewo. Gdy dotrzesz do łódki użyj WIOSŁA, po czym po pierwszych napotkanych schodch wejdź do góry i znjdź DUŻY KLUCZ. Zanim wejdziesz na górę zostaw MAŁY KLUCZ i SCALAKA. Ponownie przepłyń przez jezioro i otwórz drugie drzwi. Weź zza nich TARCZĘ i w pomieszczeniach powyżej i po lewej znajdź MAŁY KLUCZ. Znów droga przez jezioro (zostaw WIOSŁO w łódce). Idź do do napotknia zejścia w dół i poszukaj tam MIECZA. Wyjdź z tamtąd i idź do smoka - najpierw użyj TARCZY, a później MIECZA. Wróć i weź MAŁY KLUCZ (tak byś miał dwa) i poszukaj DUŻEGO KLUCZA (znajduje się gdzieś na dole za zbitym smokiem). Teraz idź do góry i na dwóch kolejnych drzwiach uzyj MAŁYCH KLUCZY, a dalej DUŻEGO KLUCZA. Teraz udaj się łódką przez jezioro po JOYSTICK i DYSK, a wracając weź UKŁAD SCALONY (oczywiście zostawiając po drodze WIOSŁO), po czym dojdź z tymi przedmiotami do samej skrzyni. !!! CIESZ SIĘ UKOŃCZENIEM GRY !!! Klawiszologia (a właściwie joystick'ologia): - LEWO/PRAWO - idź w danym kierunku; - GÓRA - podskok lub wejdź/wyjdź z pomieszczenia; - DÓŁ - podnieś przedmiot; - FIRE - kieszeń z przedmiotami: - LEWO/PRAWO - wybór przedmiotu; - GÓRA - odłożenie przedmiotu na ziemię; - FIRE - użycie przedmiotu/wyjście z kieszeni. W czasie gry wpisać HENIEK - za każdym razem doładowanie do 10 żyć. W grze są nadmiarowe niepotrzebne przedmioty: - KALORYFER (czy cos takiego); - LATARKA; - PARASOL (złożony); - jeden MAŁY KLUCZ. Są też przedmioty bonusowe: - diament (800 pkt); - coś co przypomina szafir oszlifowany na prostąkąt (2000 pkt); - moneta z cyfrą 10 (1000 pkt); - butelka (+1 życie).